Zdobądź przewagę w e-handlu – pozycjonowanie sklepów

Krajobraz e-commerce nieustannie się zmienia i może być trudno nadążyć za najnowszymi trendami. Jeśli jednak prowadzisz sklep internetowy, ważne jest, aby być na bieżąco z nowościami, aby mieć pewność, że Twoja strona jest tak skuteczna, jak to tylko możliwe. Jednym ze sposobów na to jest pozycjonowanie sklepów. Istnieje wiele sposobów, aby tego dokonać.

Kilka istotnych rzeczy, które warto wiedzieć zanim zaczniesz pozycjonowanie sklepów

Pozycjonowanie sklepów może być trudnym i czasochłonnym zadaniem. Ważne jest, aby poświęcić na to trochę czasu, aby Twoja witryna odniosła jak największy sukces. Istnieje kilka różnych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy prowadzeniu tego typu działań. Warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych wskaźnikówm, które pomogą określić skuteczność działań. Przede wszystkim śledź słowa kluczowe, które pozycjonujesz Ty lub agencja, którą zatrudniasz. Sprwadzaj czy dochodzi do ogólnego wzrostu pozycji. Pamiętaj, aby sprawdzać czy linki, które prowadzą do Twojego sklepu są wiarygodne i rzeczywiście zwiększają autorytet witryny. Weź pod uwagę ruch na stronie, współczynnik konwersji, współczynnik odrzuceń, średnią wartość zamówienia. W ten sposób będziesz w stanie określić czy obrana strategia i dobrane słowa kluczowe są odpowiednio dostosowane do Twojej grupy docelowej. Weź pod uwagę intencję poszczególnych słów kluczowych, które użytkownicy wyszukują w wyszukiwarce – w przypadku sklepów należy skupić się na transakcyjnych / komercyjnych frazach.

Komu zlecić pozycjonowanie sklepów? Czy lepiej wykonać je samemu?

Zadając powyższe pytanie, należy mieć świadomość, że jeśli je zadajemy, to najpewniej nie jesteśmy w stanie samodzielnie pozycjonować sklepu internetowego. Do tego celu potrzebne są różne zasoby, w tym wysokiej jakości treści, linki, a także narzędzia, które pozwolą wykonać odpowiedni research. Zorganizowanie całego procesu jest czasochłonne, a przy tym wiele kosztuje. SEO i link-building dla e-commerce najlepiej zlecić firmie zewnętrznej, która zajmie się wszystkim przygotowując dla Ciebie wcześniej przetestowaną strategię.